Pokud prodáváte dům nebo byt, je důležité vypořádat spoustu závazků, které s ním byly svázány. Mezi nimi také přepis dodavatele energií na nového majitele a ukončení Vaší smlouvy. Aby pro Vás byl tento krok co nejjednodušší, připravili jsme stručný návod, jak si s energiemi v této situaci poradit.
Než začnete se samotným přepisem
K úspěšnému dokončení přepisu při prodeji nemovitosti je vždy zapotřebí dvou stran – Vaší a nového majitele, který odběr převezme.
Dále k přepisu budete potřebovat následující informace a dokumenty:
- vzájemně odsouhlasený aktuální stav plynoměru,
- poslední fakturu za plyn
nebo ještě navíc
- plnou moc pro zastupování pro případ, že se domluvíte a nový majitel ukončí smlouvu za Vás ve stejném okamžiku, kdy si bude uzavírat novou smlouvu na sebe. (To je mimochodem velmi běžná praxe při přepisech. V tomto případě vše najednou zajistí nový majitel.)
Pokud máte tyto dokumenty, a přepis si chcete zařizovat sami, můžete se do přepisu pustit. Začněte odhlášením plynu.
Odhláška na odběrném místě
Odesláno. Co se bude dít dále?
Jakmile zpracujeme dokumenty, které jste doručili, přijde Vám poštou potvrzovací dopis a ukončovací faktura s vypořádáním přeplatku či nedoplatku.
POZOR: Do místa, kam odcházíte Vy, se nezapomeňte přihlásit k odběru. Provést to můžete jednoduše také prostřednictvím naší aplikace.