Pokud kupujete dům nebo byt, je důležité vyřešit milion věcí. Mezi nimi také dodavatele energií v místě Vašeho nového bydliště. Aby pro Vás byl tento krok co nejjednodušší, připravili jsme stručný návod, jak si s energiemi v této situaci poradit.
Než začnete se samotným přepisem
K úspěšnému dokončení přepisu při koupi nemovitosti je vždy zapotřebí dvou stran – Vaší a původního odběratele (pokud se stěhujete do novostavby, jako původní odběratel figuruje nejspíše developer, nebo jiný smluvní partner, zařizující prodej).
Dále k přepisu budete potřebovat následující informace a dokumenty:
- Původním odběratelem odsouhlasený aktuální stav plynoměru.
- Poslední fakturu za energie z Vaší nové nemovitosti.
Pokud máte tyto dokumenty, můžete se do přepisu pustit. Začněte přihlášením plynu.
Přihláška k odběrnému místu
Nejjednodušší a nejrychlejší způsob je vyplnit dokumenty online. Pokud zvolíte online dokončení, celý proces dokončíte digitálním podpisem na Vašem počítači, tabletu či telefonu, případně si můžete zvolit zaslání dokumentů k podpisu na e-mail či poštou.
Odhláška na odběrném místě
Po vyplnění přihlášky budete vyzváni k vyplnění odhlášky na odběrném místě. Na novém odběrném místě tedy musíte odhlásit původního odběratele. Ten Vám buď poskytne podklady pro odhlášení (stav měřidla a plnou moc), nebo se odhlásí sám. Záleží na Vaší vzájemné domluvě.
Z místa, kde jste doposud energie odebírali Vy, se také nezapomeňte odhlásit nebo můžete být stejným způsobem odhlášeni novým nájemníkem / majitelem.
Odesláno. Co se bude dít dále?
Nový zákazník:
- Jakmile zpracujeme doručené dokumenty, přijde novému zákazníkovi uvítací dopis a rozpis záloh.
Původní zákazník:
- Obdrží ukončovací fakturu.