Pokud kupujete dům, byt, chatu nebo garáž, je důležité vyřešit spoustu věcí. Mezi nimi také dodavatele energií v místě vašeho nového bydliště. Aby pro vás byl tento krok co nejjednodušší, připravili jsme stručný návod, jak si s energiemi v této situaci poradit.
Než začnete se samotným přepisem
K úspěšnému dokončení přepisu při koupi nemovitosti je ideální součinnost vaše a původního odběratele.
Pokud je to možné, získejte od něj plnou moc pro zastupování, abyste za něj ukončili smlouvu, případně jej nevystavili riziku smluvní pokuty u jiného obchodníka.
K přepisu budete potřebovat následující informace a dokumenty:
- Aktuální stav a číslo plynoměru (například předávací protokol, fotografii měřidla)
- EIC kód (naleznete ve faktuře, případně na smlouvě), začíná číslem 27ZG...
- Doklad k nemovitosti (např. výpis z katastru nemovitosti, kupní smlouva…)
Přihláška k odběrnému místu
Nejjednodušší a nejrychlejší způsob je vyplnit a podepsat dokumenty online. To znamená úplně bez papírů. Všechny smlouvy a dokumenty si stáhnete v digitální podobě a digitálně je i podepíšete. Prostě jen místo propisky použijete myš (nebo prst, když žádost vyřizujete na mobilu).
Pokud vám vyhovuje jiný způsob, můžete si samozřejmě smlouvy vytisknout, podepsat ručně a pak naskenovat nebo poslat poštou.
Odhláška na odběrném místě
Na novém odběrném místě musíte odhlásit původního odběratele. Ten vám buď poskytne podklady pro odhlášení s plnou mocí pro zastupování nebo se odhlásí sám. Záleží na vaší vzájemné domluvě.
Z místa, kde jste doposud energie odebírali vy, se také nezapomeňte odhlásit.
Co se bude dít dále?
Nový zákazník:
- Jakmile zpracujeme doručené dokumenty, budeme vás průběžně informovat o stavu přepisu. Po dokončení přepisu vám zašleme uvítací dopis a rozpis záloh.
Původní zákazník:
- Po dokončení přepisu původní zákazník obdrží konečné vyúčtování.
Tip:
Vyzkoušejte našeho průvodce přepisem.