V případě úmrtí původního zákazníka je třeba zajistit přepis smluv na energie na zákazníka nového. Velmi často se jedná o člena rodiny, který sdílel domácnost se zemřelým nebo o jiného blízkého příbuzného. Změna zákazníka je v tomto případě nutná pro správný průběh dodávky, vyúčtování a souvisejících úkonů. Aby pro Vás byl tento krok co nejjednodušší, připravili jsme stručný návod, jak si s energiemi v této situaci poradit.
Než začnete se samotným přepisem
Přepis energií z důvodu úmrtí původního zákazníka zajišťuje nový zákazník, který přebírá disponibilní právo k nemovitosti po zemřelém.
V tomto případě není zapotřebí vyplňovat odhlášku. Pokud tedy máte všechny potřebné dokumenty, můžete se pustit do přihlášení energií.
K přepisu budete potřebovat následující informace a dokumenty:
- Kopii úmrtního listu původního zákazníka (je-li k dispozici).
- Dokument prokazující vlastnické právo k nemovitosti (např. vyjádření o dědickém řízení).
- Čestné prohlášení (vygeneruje se automaticky z této aplikace), na základě kterého provedeme ukončení smlouvy s původním zákazníkem a vypořádání zůstatku.
Přihláška k odběrnému místu
Nejjednodušší a nejrychlejší způsob je vyplnit dokumenty online. Pokud zvolíte online dokončení, celý proces dokončíte digitálním podpisem na Vašem počítači, tabletu či telefonu, případně si můžete zvolit zaslání dokumentů k podpisu na e-mail či poštou.
Odesláno. Co se bude dít dále?
Jakmile zpracujeme dokumenty, které jste doručili, přijde Vám poštou potvrzovací dopis a rozpis záloh pro budoucí období. Přeplatek či nedoplatek původního zákazníka bude vypořádán dle zadaných údajů na čestném prohlášení.